جواد نکونام: در اوساسونا مي‌مانم
نوشته شده توسط : محمّد معنوی
جواد نکونام آينده‌اي نامعلوم دارد. يکسال از قراردادش با اوساسونا مانده. الغرافه قطر به شدت او را مي‌خواهد. فتح‌ا...زاده سعي مي‌کند براي حضور در استقلال قانعش کند. ترکيه‌اي‌ها هم در پي او هستند و پيشنهادهاي ديگر... جواد اما اين روزها در تهران سکوت کرده است. تنها جمله‌اي که بعد از جلسه با فتح‌ا...‌‌زاده از جواد منتشر شد اين بود: «اگر از اوساسونا رضايت‌نامه بگيرم، مي‌آيم.» نکو اما در گفت‌و‌گو با سايت دي ناوارا، حرف‌هاي تازه‌اي به زبان آورده که تا حدود زيادي تکليف آينده‌اش را مشخص خواهد کرد. او در ابتداي اين مصاحبه درباره پيشنهادهاي خوبي که از قطر و ترکيه دارد گفته: «وقتي مي‌خواهم تصميم بگيرم پول برايم ارزش زيادي ندارد.» مندليبار سرمربي تيم به احتمال زياد از تيم جدا خواهد شد. نظر تو در اين باره چيست؟ من علاقه زيادي به سبک کار او دارم. او با شيوه‌اي بازي مي‌کند که ما در زمان حمله بسيار آسان به دروازه حريف نزديک مي‌شويم. با همين شيوه‌ها مي‌توانيم روي دروازه حريف فشار زيادي ايجاد کنيم. دوست دارم او همچنان کنار تيم باشد چراکه مطمئنم اوساسونا در فصل آينده با اين مربي موفق‌تر خواهد بود. فصل گذشته براي تو خوب بود؟ خودت راضي هستي؟ به طور کلي مي‌توانم بگويم يک فصل خوب براي من و تيم بود اما مي‌توانستيم وضعيت خود را بهتر کنيم. با بدشانسي چند مسابقه را از دست داديم، البته اعتراف مي‌کنم گاهي هم خوش‌شانس بوديم. درباره خودم نيز بايد بگويم دوست دارم همچنان در اروپا و به ويژه اسپانيا بازي کنم. تا زماني که قدرتش را داشته باشم، مي‌مانم. تو در اوساسونا با پارگي رباط صليبي نيز روبه‌رو شدي. بي‌شک خاطره بدي برايت بود. وقتي من به اينجا آمدم شناخت زيادي از طرفداران و تيم نداشتم. آن‌ها نيز از من شناختي نداشتند ولي وقتي بازي کردم، متوجه شدم که آدم‌هاي زيادي در پامپلونا درباره «نکو» حرف مي‌زنند و مدام اسم مرا به زبان مي‌آورند. وقتي آسيب ديدم يکسال دور بودم. هرگز خاطره آن مصدوميت از يادم نمي‌رود. من مدت زيادي با تيم ملي ايران بودم و وقتي برگشتم در جريان يک بازي دوستانه مقابل ويارئال رباط پاره کردم. آن فصل بدترين فصل زندگي من در اوساسونا بود. سال سومي بود که براي تيم بازي مي‌کردم ولي در پايان فصل، همه چيز از خاطرم رفت. در ترکيب اوساسونا بودم و موفق شديم رئال را در پامپلونا شکست دهيم و در ليگ بمانيم. سال‌ها در اوساسونا و پامپلونا زندگي کرده‌اي. به طور کامل با شرايط کنار آمده‌اي؟ براي من بسيار دشوار بود که در يک کشور ديگر بتوانم زندگي کنم. من هيچ چيز از اينجا نمي‌دانستم. نه بازيکنان، نه تيم، نه مردم و نه زبان. فوتبال ايران يکي از کندترين فوتبال‌هاست ولي اينجا فوتبال سرعت زيادي دارد. براي اين که بتوانم خودم را با اين شرايط وفق دهم کار سختي داشتم ولي هم‌بازيانم کمک زيادي کردند. آرامش پامپلونا نيز به من کمک زيادي کرد. چه شد که به اسپانيا و اوساسونا آمدي؟ زماني که در ايران بازي مي‌کردم هميشه مي‌گفتم دوست دارم به اسپانيا بيايم و اين تجربه را به دست بياورم. وقتي اولين‌بار مدير برنامه‌هايم گفت که از اوساسونا پيشنهاد داري با خنده گفتم من اصلا نمي‌دانم اوساسونا کجاست؟ واقعا چيزي نمي‌دانستم. قبل از جام جهاني پيشنهاد بسيار خوبي از آلمان به دستم رسيد ولي گفتم مي‌خواهم به جام جهاني بروم و شانسم را براي حضور در اسپانيا امتحان کنم. کمي بعد پيشنهاد اوساسونا رسيد و من سريعا آن را قبول کردم. حالا در ايران همه اوساسونا را مي‌شناسند و از اين باشگاه بسيار ممنون هستم که باعث شد فصل‌هاي بزرگي در زندگي‌ام رقم بخورد. تو در حال حاضر کاپيتان تيم ملي ايران هستي. آيا به دومين حضورت در جام جهاني فکر مي‌کني؟ من 13 سال است در تيم ملي ايران بازي مي‌کنم و برايم افتخار است که بازوبند کاپيتاني را بر بازو مي‌بندم. براي من بسيار مهم است که دومين جام جهاني‌ام را تجربه کنم. ما تيم جوان و بسيار خوبي داريم. ولي صعود به جام جهاني براي ما بسيار سخت است. ايران استحقاق رسيدن به جام جهاني را دارد. فعلا در گروه خودمان شرايط خوبي داريم و فکر مي‌کنم پتانسيل حضور در اين جام را داريم. مسعود شجاعي هم از ابتداي فصل آينده در کنار تيم خواهد بود. بله، شرايط او اين روزها خيلي خوب است و تمرينات خود را شروع کرده. او قطعا از ابتداي فصل آينده در کنار تيم خواهد بود. مسعود بازيکني است که کيفيت بالايي دارد و مي‌تواند خيلي به اوساسونا کمک کند. تو پيشنهادهاي مختلفي از ترکيه، قطر و امارات داري. آيا مي‌خواهي اوساسونا را ترک کني؟ با وجود اين که پيشنهادهاي بسيار خوبي از ترکيه و قطر دريافت کرده‌ام، به احتمال فراوان دوباره در اوساسونا خواهم ماند. من سال‌هاي بسيار خوبي را در اين تيم سپري کرده‌ام. زندگي بسيار خوبي نيز در اينجا دارم. دوست دارم با اوساسونا بار ديگر بازي در اروپا را تجربه کنم.


:: بازدید از این مطلب : 335
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: